Сергій Ярославович Рудик – голова Держаземагенства України, виступив з ініціативою удосконали роботу Національної кадастрової системи, з метою покращення прийому і обслуговування громадян. Нові можливості дозволять кадастровим реєстраторам, у відповідності з інформацією Укрдержреєстру, вносити до електронної системи відомості про власників і користувачів земельних ділянок.
Державний реєстр земель містить неточності й помилки, які виникнули у результаті багаторічного накопичення даних на паперових носіях та недофінансування робіт з ліквідації помилок. На даний час ці роботи проводять територіальні органи Державного агентства земельних ресурсів України без додаткового фінансування. За попередніми підрахунками, щоб зібрати та перенести до електронної бази дані знадобиться близько 3 років та додаткове фінансування з держбюджету у розмірі 800 млн грн.
У зв’язку з складною економічною ситуацією у країні, порадившись із громадськістю, визначено 7 додаткових функцій, роботу яких можна запровадити без додаткового фінансування. Зокрема, запроваджено такі функції:
1) внесення відомостей про:
– обмеження у використанні земельної ділянки;
– межі адміністративно-територіальних одиниць;
– координати пунктів Державної геодезичної мережі;
– межі частини земельної ділянки, на яку поширюються право сервітуту;
2) виправлення помилок:
– щодо координат поворотних точок меж земельної ділянки;
– у кадастровому номері земельної ділянки;
3) внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру про межі земельної ділянки.
Використання нових функцій Національної кадастрової системи дозволить власникам землі і землекористувачам отримувати повну і достовірну інформацію про земельні ділянки.
За даними Держземагентства України